Zone du titre et de la mention de responsabilité
Titre propre
Articles by Neufeld, originals and copies
Dénomination générale des documents
Titre parallèle
Compléments du titre
Mentions de responsabilité du titre
Notes du titre
Niveau de description
Dossier
Cote
22-004/003(35)
Zone de l'édition
Mention d'édition
Mentions de responsabilité relatives à l'édition
Zone des précisions relatives à la catégorie de documents
Mention d'échelle (cartographique)
Mention de projection (cartographique)
Mention des coordonnées (cartographiques)
Mention d'échelle (architecturale)
Juridiction responsable et dénomination (philatélique)
Zone des dates de production
Date(s)
-
1976-1997 (Création/Production)
Zone de description matérielle
Description matérielle
1 folder of textual records
Zone de la collection
Titre propre de la collection
Titres parallèles de la collection
Compléments du titre de la collection
Mention de responsabilité relative à la collection
Numérotation à l'intérieur de la collection
Note sur la collection
Zone de la description archivistique
Nom du producteur
(1944-)
Historique de la conservation
Portée et contenu
Articles include:
- “Some pivot for significance” in the poetry of Margaret Avison, Journal of Canadian Studies, May 1976, 11(2), p. 35-42. Copy
- “Structural unity in “The Deptford Trilogy”: Robertson Davies as egoist,” Journal of Canadian Studies, February 1977, 12(1), p. 68-74. Copy.
- “Some notes on Browning’s musical poems,” Journal of Canadian Studies, Spring 1978, 6(1), p. 46-56. Copy.
- “The National Ballet – thirty years on,” Journal of Canadian Studies, Summer 1981, (16)2, p. 113-118. Copy.
- “The second maiden’s tragedy,” University of Toronto Quarterly, Summer 1981, 50(4), p. 107-110. Copy.
- “Two Romeo and Juliets: the National Ballet and the RWB,” Journal of Canadian Studies, Winter 1982/1983, 17(4), p. 120-124. Copy.
- “Visionary Goals,” Journal of Canadian Studies, Summer 1983, 18(2), p. 149-151. Copy.
- “National Ballet of Canada,” Dance in Canada/ Danse du Canada, Autumn 1983, v. 37, p. 24-25.
- “The indigestion of widow-hood: blood, Jonson and “the way of the world”,” Modern Philology, February 1984, 81(3), p. 233-243. Copy
- “Touchstones: the National Ballet 1984-85,” Journal of Canadian Studies, Fall 1985, 20(3), p. 143-150. Offprint.
- “Literary derivatives: the ballet in 1985-86,” Journal of Canadian Studies, Fall 1987, 22(3), p. 127-133. Copy.
- “Review of The Politics of Mirth, Jonson, Herrick, Milton, Marvell, and the Defense of Old History Pastimes,” Renaissance and Revival, Summer 1988, 12(3), p. 234-237. Offprint.
- “Progeny: the ballet in 1987-88,” Journal of Canadian Studies, Fall 1988, 23(3), p. 130-139. Copy.
- “Shaping the legacy: the ballet in 1988-89,” Journal of Canadian Studies, Fall 1989, 24(3), p. 129-139. Copy.
- “Following the arts- music matters: the ballet in 1989-90,” Journal of Canadian Studies, Fall 1990, 25(3), p. 160-166. Offprint.
- “Contexts: the ballet in 1990-91,” Journal of Canadian Studies, Fall 1991, 26(3), p. 168-168. Copy
- “Scorecard: the ballet in 1991-92,” Journal of Canadian Studies, Fall 1992, 27(3), p. 128-134. Copy.
- “Crabb reviews James Neufeld: Power to Rise: History of the National Ballet of Canada,” CBC. November 18, 1996. Transcript of radio broadcast.
- “To have and not have,” Journal of Canadian Studies, Winter 1996/1997, 31(4), p. 161-164. Copy.
- Not without honour,” Dance International, January 1997, 24(4), p. 4-7. Photocopy of article.